2014/06/18

TARGI EDUKACYJNE

  29 maja 2014 roku w Gimnazjum w Spiczynie odbyły się Targi Edukacyjne,  zorganizowane przez Ligę Młodych Odkrywców w ramach realizowanego projektu „ Z PZU PO LEKCJACH”. Celem targów była popularyzacja nauk matematyczno-przyrodniczych  wśród uczniów szkół gminy Spiczyn, a także prezentacja wiedzy zdobytej na zajęciach warsztatowych, prowadzonych w bloku matematycznym i przyrodniczym w  SP w Zawieprzycach i SP w Januszówce przez panie : Agnieszkę Szczepanik, Małgorzatę Charlińską-Cynke, Barbarę Cebryk i Magdalenę Szewczak.
Na targi przybyli uczniowie szkół podstawowych i gimnazjum w gminie Spiczyn wraz z opiekunami, dyrektorami oraz zaproszeni goście. W sumie ponad 150 osób! Pani dyrektor Jolanta Mackiewicz koordynator projektu,  przywitała wszystkich i dokonała otwarcia targów. Na początku zaprezentowali się uczniowie SP w Zawieprzycach z przedstawieniem „W krainie matematyki”. Po części oficjalnej uczniowie mogli przejść na przygotowane stanowiska edukacyjne, gdzie można było pogłębić swoją wiedzę w zakresie matematyki i przyrody, a także wykonać samodzielnie wiele doświadczeń. Na stoiskach matematycznych można było układać tangramy, mozaiki, koogle, figury przestrzenne z klocków czy zagrać w domino matematyczne. Część przyrodnicza została podzielona na działy: „Świat chemii”, „Sekrety elektroniki”, „Układ Słoneczny”, „Owocowe zegary”, „Mała robotyka”. Na stanowiskach znajdowali się uczniowie, biorący udział w projekcie , którzy służyli instrukcjami i pomocą w zakresie tematu przypisanego do danego stanowiska. Byli przeszkoleni , bo wcześniej uczestniczyli w zajęciach warsztatowych.
Niektóre stoiska prowadzone były przez zaproszonych gości. Były to Świat biologii, Robotyka oraz Doświadczenia chemiczne. Na pierwszym dzielił się swoją wiedzą absolwent SP w Zawieprzycach, a obecnie student Wydziału Farmacji Akademii Medycznej w Lublinie Paweł Kuś, który  odkrywał tajniki komórek widzianych pod mikroskopem podłączonym do monitora. Na pozostałych dwóch, prezentowali się studenci Małego Inżyniera. Pomagali uczniom w składaniu pojazdów i „robotów” z klocków lego, które mogły być zaprogramowane i uruchomione. Niektórych bardzo pochłonęła ta zabawa. Inni odkrywali tajemnice chemii, wykonując proste doświadczenia. Radości i śmiechów było co niemiara. O zainteresowaniu stoiskami chemicznymi może świadczyć fakt, że wszystkie odczynniki chemiczne zostały zużyte! Popularnością cieszyło się także stoisko „Sekrety elektroniki”, gdzie po połączeniu ze sobą różnych elementów i włożeniu baterii można było sprawdzić, czy własnoręcznie złożone  radio, samochód lub wiatrak będzie działał. Dla niektórych niewiarygodne było to, że owoce i warzywa przewodzą prąd, a podłączone do nich zegary pokazują  prawidłowy czas.
Po znakomitej zabawie goście zostali zaproszeni na poczęstunek, który zniknął błyskawicznie.

Mamy nadzieję, że zaprezentowane pomoce , doświadczenia oraz formy zdobywania wiedzy matematyczno-przyrodniczej zachęcą niektórych uczniów do poszerzania wiadomości z tego zakresu, niektórych przekonają, że przedmioty te wcale nie są trudne, a nauczycieli zainspirują do przeprowadzenia ciekawych lekcji.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz